Bij de modelwisseling van Spijlbus naar Panorama Bus is het vullen van het remvloeistofreservoir gewijzigd van direct op de hoofdremcilinder naar een apart vulreservoir dat vanuit de cabine kon worden bijgevuld of ververst.
Dit vulreservoir staat door middel van een voorgevormde kunststof slang in verbinding met het gesloten reservoir op de hoofdremcilinder. Na verloop van tijd krijg je te maken met kleine haarscheurtjes in het kunststof, op den duur zal dit lekkage tot gevolg hebben. Controleer met regelmaat de staat van deze slang en vervang hem als er haarscheurtjes gaan ontstaan.
Naast slangklemmen (vanaf augustus 1968 ) worden rubber sokjes gebruikt die in de slang zijn gedrukt. Bij het monteren op het reservoir ontstaat de dichting door het samendrukken van de sokjes tussen de slang en de aansluitingen van de reservoirs.
Voor de bouwjaren vanaf augustus 1972 en later worden de montagesokjes (rubbers) bijgeleverd, t/m de bouwjaren juli 1972 moet je ze er extra bij bestellen.
Nuttige informatie uit Paruzzi magazine en van ons YouTube kanaal :
Kijk voor nog meer technische artikelen op de pagina Paruzzi Magazine