Heb je het onderdeel op deze pagina op je auto gemonteerd? Maak er een duidelijke foto of video van en zet hem in de spotlights. Op deze manier wordt je auto door velen bewonderd en kan men zien hoe het onderdeel er in de praktijk uitziet of hoe het moet worden gemonteerd. Om de moeite te belonen krijg je per goedgekeurde foto of videolink € 1.00 korting op je volgende bestelling. Klik hier om jouw foto te uploaden Klik hier om jouw video te uploaden
Toepasbaar op: Type-1 motoren:
1200cc (behalve 25pk en 30pk)
1300, 1500 en 1600cc
Type-3 motoren
CT/CZ motoren
Mankement(en):
-Stoflip steekt naar buiten ipv naar binnen
Wat is een Tweedekans onderdeel? Een tweedekans onderdeel is een onderdeel dat door een klant is teruggestuurd en niet meer als nieuw kan worden verkocht of schade heeft opgelopen tijdens transport. Opgelopen schade of incompleetheid zijn dan ook de meest voorkomend mankementen. Het mankement wordt hierboven beschreven en de afbeelding is de ware afbeelding van het desbetreffend onderdeel. Klik op het origineel Paruzzi nr. voor meer informatie over het onderdeel en afbeeldingen van het originele onderdeel.
Tweedekans onderdelen kunnen niet worden geretourneerd en hebben geen enkele vorm van garantie, maar je profiteert wel van een aangename korting op de nieuwprijs.
Normale prijs: € 7,80
Voorraad: 9 Op maandag t/m vrijdag voor 14:00 besteld, wordt dezelfde dag nog verzonden. Later dan normaal ivm feestdag Wordt verzonden via UPS
Nuttige informatie uit Paruzzi magazine en van ons YouTube kanaal :
Motorrevisie - video 11 de koppeling Om het vliegwiel te demonteren, zal je de vliegwielbout moeten losdraaien, dat bespreken we in video 12. Maar eerst zal je de koppeling moeten demonteren. Dat kan wanneer de motor op de werkbank staat, of aan een motorsteun hangt. We gebruiken voor deze video onze AB 1300 motor, deze heeft nog zijn originele koppeling die dateert van begin jaren zeventig.
Motordiagnose - video 01 axiale krukasspeling In de eerste video van deze nieuwe reeks, zullen we kijken hoe je de axiale krukasspeling kunt meten. Is het resultaat van de meting kleiner dan 0,15 millimeter, dan is de krukasspeling in orde. Is het resultaat van de meting groter of gelijk aan 0,15 millimeter, dan is de krukasspeling te groot, en is een totale motorrevisie aangeraden.
Motorrevisie - video 14 tuimelaars en stoterstangen In deze video zullen we tonen hoe je de tuimelaars en de stoterstangen demonteert en opnieuw monteert. De diagnose van de tuimelaars en stoterstangen bespreken we in onze andere videoreeks, die handelt over de motordiagnose. Hoe de tuimelaars worden geregeld, een handeling ook wel bekend als shimmen, kan je zien in onze videoreeks over het afstellen van de motor.
Motorrevisie - video 16 deel 2 kleppen demonteren In deel 1 hebben we de basistechnieken getoond om de kleppen en klepveren te demonteren. Wij deden dat op een vrij nieuwe cilinderkop.
Wanneer je te maken hebt met een gebruikte cilinderkop, kan de demontage iets minder vlot verlopen.
Motordiagnose - video 02 tuimelaars In video veertien van onze videoreeks over de motorrevisie, hebben we de tuimelaars en de stoterstangen gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. We zullen in deze video de diagnose uitvoeren van de tuimelaars en de tuimelaaras. Extra aandacht wordt geschonken aan de stelbouten en stelmoeren.
oliekeerringen Alle draaiende delen die van een door olie of door vet gesmeerde lagering zijn voorzien, zoals krukassen, versnellingsbakassen, steekassen, stuurstangen moeten worden afgedicht. In onze klassieke VW's vinden we twee types oliekeerringen terug, namelijk de statische en de dynamische (lippenkeerring) oliekeerringen.
Motorrevisie - video 07 BDP compressie praktisch In video zes hebben we de werking van de viertakt verbrandingsmotor uitgelegd door middel van animaties. In deze video zullen we kijken hoe je in de praktijk het bovenste dode punt van cilinder 1 kunt bepalen. We zullen ook leren hoe je de compressieslag van cilinder 1 kunt vinden, verschillende technieken zullen getoond worden.
Motorrevisie - video 17 cilinderkoppen monteren In deze video zullen we tonen hoe je de cilinderkoppen van een VW Type 1 motor monteert, en waar je extra aandacht aan moet schenken.
krukaskeerring vervangen Indien je vaststelt dat de krukasspeling zich buiten de fabrieksspecificaties bevindt dan zal het vervangen van de krukaskeerring geen oplossing zijn voor de olielek die je hebt vastgesteld. Bij een krukasspeling onder de 0,30 mm is het zinvol om de keerring te vervangen, anders is een totale motorrevisie de enige waardige optie.
krukaspoelie demonteren Het demonteren van de krukaspoelie bij een motor die 100.000 km en meer heeft gedraaid, doe je best niet met alleen een hamer en brute fors. De originele krukaspoelie van jouw motor zou je liefst hergebruiken, was het niet voor het budget, ook voor de fabrieksoriginaliteit.